Wymiana rozrządu to czynność eksploatacyjna, której zaniechanie może doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika. Wymiana rozrządu nie należy do tanich czynności, ale dokonuje się jej raz na kilka lat. Układ rozrządu steruje urządzeniami, które zapewniają dopływ mieszanki paliwowo powietrznej i powietrza do cylindrów, a także zajmują się usuwaniem produktów spalin. W typowym silniku, rozrząd znajduje się w głowicy silnika. Pasek lub łańcuch łączy koło pasowe, zamontowane na wale korbowym, z kołem napędowym wałka rozrządu.

W trakcie typowej wymiany rozrządu należy wymienić także

  • pasek i ewentualnie napinacz jeśli uległ zużyciu
  • rolki napinające
  • rolki prowadzące
  • śruby i szpilki.
  • powinno się zamontować nową pompę cieczy chłodzącej.


W trakcie wymiany łańcucha wymienia się:

  • łańcuch
  • elementy prowadzące – ślizgi
  • hydrauliczny napinacz - jeśli jest uszkodzony
  • czasami także należy wymienić koła zębate.

Producenci samochodów informują kiedy należy wymienić rozrząd w danym modelu silnika - co określoną liczbę kilometrów przebiegu. Rozrząd na łańcuchu jest w wielu silnikach bezobsługowy. Wymiana rozrządu na łańcuchu droższa, ponieważ jest bardziej skomplikowana, niż w przypadku paska rozrządu. Rozrząd na łańcuchu znajduje się wewnątrz silnika, co wymaga demontażu wielu elementów. Zaniedbanie terminowej wymiany paska, spowoduje jego pęknięcie, co może doprowadzić do zniszczenia zaworów, tłoków, głowicy i korbowodu silnika.

Q-SERVICE

  • Ogólnopolska obsługa pojazdu w warsztatach Sieci Q-Service
  • Technologia napraw zgodna ze standardami producentów pojazdów
  • Najwyższa jakość części zamiennych
  • Historia napraw